Nycklar, kodbrickor och porttelefon

Brf Saltsjö Vy har ett spärrat nyckelsystem, vilket innebär att nycklar endast kan beställas hos företaget Great Security av en ledamot i styrelsen.

  • Har du tappat bort en lägenhetsnyckel? Eller behöver du en extranyckel? Mejla info@saltsjovy.se
  • Har du tappat bort en kodbricka till porten? Mejla info@saltsjovy.se.  
Mer om nycklar och kodbrickor

  • Dörrnycklar fungerar inte i porten. Du kommer in i fastigheten med hjälp av kodbricka. Det finns ingen portkod i vår förening. 
  • Har du tappat din kodbricka måste du förlustanmäla den. Det gör du hos Fastum, se nedan.
  • Uppgifter som Fastum behöver är ditt lägenhetsnummer, namn, e-postadress eller telefonnummer. Om du förlorat en kodbricka ska du anmäla numret på de kodbrickor som du har kvar, så kommer den som du tappat att spärras. 
  • Du beställer ny kodbricka via Fastum. Ny kodbricka kostar 300 kronor och faktureras via avin för din månadsavgift. 
  • Här hittar du kontaktuppgifter till Fastum

Porttelefonen

Ditt namn finns i porttelefonen (om du inte har valt bort det). 

Gör så här: Besökare letar reda på din våning på displayen och trycker på ditt namn. Då får du ett samtal till din mobil. Du kan nu prata med besökaren. För att släppa in personen trycker du ”5”, så öppnas porten. Vill du inte släppa in den som ringer trycker du ”0”. Var noga med att bara släppa in dina gäster. 


Behöver du ändra namn eller mobilnummer i porttelefonen mejlar du styrelsen på info@saltsjovy.se